HOME      PROJECTS    ABOUT     PRESSROOM     CONTACT     FRIENDS

Nederland draagt een tomaatje bij...
Met Arie Boomsma, Dio, James Worthy en nog veel meer tomatengooiers. 

Op maandag 29 augustus 2011 reist  een groep van BN-ers, artiesten, creatievellingen en ander gespuis, in een knalrode tourbus in 30 uur  naar Buñol, Spanje. Om daar op

31 augustus deel te nemen aan het beruchte Tomatina festival. Eén van de meest bizarre festivals ter wereld: ieder jaar lost de gemeente in een afgezette dorpsstraat 200 ton tomaten en storten tienduizenden mensen zich vol overgave vol in een tomaten gevecht dat voortduurt tot de allerlaatste tomaat geplet is.

Reclamebureau Natwerk, groot voorstander van bizarre festiviteiten als Tomatina, merkte dat de sympathie voor het festival ook in Nederland breed gedragen wordt. Zo ontstond het plan om hier met een Hollandse delegatie aan deel te nemen. Speciaal voor dit avontuur heeft Natwerk een tourbus omgebouwd en uitgerust met een heuse Bloody-Mary bar en genoeg geluidsapparatuur om de boel in Buñol eens flink op z’n kop te zetten. Op het dak  wordt een flinke hoeveelheid kratten gevuld met 200 kilo aan Hollandse tomaten om actief mee te kunnen doen met het nodige gooi- en smijtwerk. De tomaten worden geleverd door Prominent Tomaten, één van Nederlands grootste tomatentelers.

PopUpPR voor Natwerk/ Tomatina
PopUpPR zorgde voor een ‘persbom’ bij vertrek en tijdens het Tomatina festival. Natwerk, Arie Boomsma, James Worthy en rapper Dio stonden de landelijke pers te woord deden op MTV live verslag van de bizarre gebeurtenissen onder begeleiding van PopUpPR. Van Novum tot Shownieuws, de Nederlandse media smulde van dit idiote avontuur.

 PUBLICATIES