HOME      PROJECTS    ABOUT     PRESSROOM     CONTACT     FRIENDS

Tony Chocolonely
Slavernij is niet van honderden jaren geleden. Moderne slavernij bestaat nog steeds. In de cacao-industrie in West Afrika, maar evengoed in de suiker- of katoenindustrie. Vanaf de oprichting, door Teun van de Keuken in 2005, stelt Tony’s Chocolonely misstanden in de chocolade-industrie aan de kaak en zoekt het Amsterdamse bedrijfje naar schaalbare methodes om aan de grote jongens, zoals Mars en Nestle, te laten zien dat het ook anders kan. Het innovatieve Bean To Bar-project is daar een mooi voorbeeld van. Bean To Bar biedt cacaoboeren in Ghana en Ivoorkust een sterkere (financiële) positie in de cacaoketen doordat Tony’s een lange-termijn-relatie met hen aan gaat. Zo weten de boeren zeker dat zij hun cacao voor langere tijd en tegen een goede prijs kwijt kunnen. Hierdoor kunnen de boeren investeren in hun productie en dat komt de gemeenschap ten goede. On top of that, weten zij precies waar de bonen vandaan komen en dat ze 100 procent slaafvrij gewonnen zijn.

PopUpPR heeft gedurende een aantal maanden meegedacht over de activatie en communicatie van het merk. Van de allereerste Tony’s Fair in samenwerking met Buutvrij tot de nieuwe limited edition repen die ieder jaar rond oktober liggen te shinen in de schappen. Ruchtbaarheid geven aan de activiteiten van Tony’s en in het bijzonder aan het Bean To Bar project heeft PopUpPR samen met Ka-Pow met veel pezier gedaan. 

 PUBLICATIES